A sorstalanság tanítása középiskolában.Mikrotanítás:
Mit gondoltok mit jelent a sors kifejezés?
Nektek van -e sorsotok?

Mit jelent a cím?
-Elvették a sorsát
-Valaki másnak a sorsát éli
-Nem érti miért ez a sorsa
-Nincsen saját sorsa

Kire vonatkozik a cím?
-Köves Gyurira
-Az elhurcoltakra
-A zsidóságra
-Minden emberre

Ki a mű főszereplője?
Milyen szereplők vannak a regényben?
Nekik van -e sorsuk a mű elején, közben, a regény végén?
Jellemezzétek Köves Gyurit!
Milyen Gyuri környezete?
Hogyan éli meg az eseményeket Köves Gyuri?
Érti -e, hogy mi történik vele a láger előtt, a lágerben, a láger után?
Érti -e, hogy ez miért történik vele?

Hogyan változik meg Köves Gyuri élete a regény folyamán?
-A láger előtt
-A lágerben
-A láger után
Van -e olyan pillanat, amikor Köves Gyuri már nem akar élni?
Mit tartanak a szereplők lágerekről, a szenvedések okairól?
Milyen nemzetiségek vannak még a táborokban? Soroljatok fel néhányat!
Vannak -e boldog pillanatai Köves Gyurinak a láger előtt, a lágerben, a láger után?

Szövegelemzés: Az utolsó 10 oldal felolvasása az osztály előtt.

Elemezzük az alábbi idézetet:
“Miért ez a hirtelen pálfordulat, miért ez az ellenszegülés, miért, hogy nem akarják belátni: ha sors van, akkor nem lehetséges a szabadság; ha viszont – folytattam magam is egyre meglepettebben, egyre jobban belémelegedve – , ha viszont szabadság van, akkor nincs sors, azazhogy – álltam meg, de csak lélegzetvételnyi szünetre -, azazhogy akkor mi magunk vagyunk a sors – jöttem rá egyszerre, de oly világossággal e pillanatban, mint ez ideig még soha.”

Kinek mondja Köves Gyuri az idézetet?
Hogyan értelmeznétek a címet, ennek az idézetnek az ismeretében?
Mit gondol Köves Gyuri a sorsáról? Röviden indokold a válaszodat!
Hogyan értelmezi Köves Gyuri a vele történt eseményeket?